piątek, 25 kwietnia 2014

Spotkanie autorskie Magdaleny Gałkowskiej i Ewy Olejarz w Poznaniu


26 kwietnia 2014 r, godz. 17:00
Klub "W Starym Kinie"
ul. Nowowiejskiego 8, Poznań


Poeci Po Godzinach zapraszają na wieczór autorski:

Magdaleny Gałowskiej i Ewy Olejarz
prowadzenie: Jakub Sajkowski


po wieczorze odbędzie się turniej jednego wiersza.
wstęp wolny!

_____________________________________________________

Magdalena Gałowska: (ur.3 maja 1975 w Poznaniu) – polska poetka.
Laureatka XIV edycji Ogólnopolskiego Konkursu na Tomik Wierszy
„Tyska Zima Poetycka” – po debiucie.
Laureatka Laureatka XIV edycji konkursu poetyckiego im. Jacka Bierezina (2008). Wydała trzy książki poetyckie: „Fabryka tanich butów”, „Toca” i nagrodzony na Tyskiej Zimie Poetyckiej - "Fantom".
Jej wiersze trafiły także do Antologii Poezji Kobiet „Solistki”. Współpracuje z półroczniakiem kulturalnym „Inter”, gdzie prowadzi rubrykę „Pogotowie poetyckie”. Ponadto jest autorką bloga literackiego www.fabrykatanichbutow.blogspot.com


Ewa Olejarz - (1974r). Laureatka kilku ogólnopolskich konkursów poetyckich, m.in. III - V OKP o Granitową Strzałę oraz XVII OKP im. Jacka Bierezina. Laureat XXII Turnieju Jednego Wiersza im. Rafała Wojaczka.
Pisze artykuły historyczne, opowiadania i poezję. Publikacje m.in. w Opolskich Konfrontacjach Historycznych, Zeszytach Gliwickich, Miesięczniku Śląsk, Akancie, Arteriach, Cegle, Migotaniach i Toposie.
Mieszka w Zabrzu.
 



Magda Gałkowska

IX (z cyklu "Dzienniki")

nic nie potrafię. nawet porządnie umrzeć
tak z dnia na dzień. próbowałam raz, drugi
złapali na gorącym uczynku. podłączyli
i roznieśli po poradniach jak bakterię

żerującą w powietrzu. brakuje mi miejsca
na finis gloriae mundi, okolicznościowy stos
albo linkę z poliestru. on świetnie udaje
bawełnę, ja nie mniej świetnie - życie.

rysunkowy pan bóg z odpustowych chorągiewek
i obrazków z zakrystii mantruje: hare kriszna,
hare kriszna, hare kriszna, hare, hare
wszystko odpowiednio połyskuje i zachęca do kupna.

nic nie potrafię. nie mam szans na kolejne szanse,
urlop na żądanie i wynagrodzenie za pracę
w godzinach nadliczbowych. moja własna matka
kupuje mi kuchenkę z elektrycznym piekarnikiem.


__________________________________________________________


Ewa Olejarz


Wbijanie flag


to jest mój fotel
to są twoje czerwone schody

to jest mój stół
twoja pigwówka

moja skóra jeszcze żyje
twoja śmierdzi słoniną

moja córka dziś przyjechała
twoja córka przywiozła chłopca

chłopiec się obracał i stłukł szkło
wbiło się w Niskie łąki

sikory won



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz